Blog

Recente blogs

Nieuwe privacyregelgeving

De nieuwe privacywetgeving is er eentje om serieus te nemen. Voldoe je niet aan de regels, dan kun je een forse boete krijgen. Om je website AVG-proof te maken, moet je met veel dingen rekening houden. De belangrijkste stappen zijn: Lees meer

Geschreven door bc. Peter de Jong op 12 april 2018

Bij co-creatie creëer je weer samen

Toen ik zeven jaar geleden mijn nieuwbouwwoning kocht, werd ik geconfronteerd met het oude bouwen. De aannemer van het project presenteerde zijn plannen. Wij mochten tekenen. En dan heb ik het niet over het tekenen van muren, maar het tekenen van het koopcontract. Een kleine aanpassing was mogelijk, maar niet te moeilijk graag. Elke aanpassing was ‘kassa’ voor de aannemer. Lees meer

Geschreven door bc. Peter de Jong op 7 januari 2015

Creatieve inspiratie is hard nodig

Die ‘ouderwetse’ manier van werken is voor een deel ten onder gegaan aan ons streven om de doelgroep digitaal zo direct en snel mogelijk te bereiken. Conversie en lead generatie; dat zijn de zaken waar je als marketeer op af wordt gerekend. Het opdringerig persoonlijk benaderen op pc, tablet en smartphone lijkt de toekomst te hebben. Toch geloof ik niet dat we het hele budget van opdrachtgevers klakkeloos op digitale oplossingen moeten inzetten. Ik vrees dan dat de doelgroep, moe geworden van al die opgedrongen advertenties, massaal zal afhaken. De verwachte groei leidt dan tot stagnatie. Lees meer

Geschreven door Rob Spiering op 1 december 2014

Movember: It`s Bro Time!

‘Een permanente impact hebben op het gezicht van de gezondheid van de man.’ Dat is de visie van Movember. Een initiatief dat mannen al jarenlang in de maand november wereldwijd bezighoudt. Tijdens Movember laten mannen hun snorren groeien en de gemeenschap steunt hen door het voeren van innovatieve, leuke en creatieve campagnes. En dat is precies wat wij ook dit jaar weer doen! Lees meer

Geschreven door bc. Peter de Jong op 31 oktober 2014

Stop met de hand op de knip!

‘Alles voor minder’ is een tendens die je steeds meer in de samenleving terugziet. Omdat we alles te duur vinden  struinen we hele dagen internet af - wat kost dat allemaal niet - om het maar ergens goedkoper voor elkaar te krijgen. De aanbieders die het woord KOSTENBEHEERSING met hoofdletters schrijven zijn echter niet persoonlijk te benaderen en hebben een virtuele assistent op de afdeling klantenservice. Terwijl Nederland zich door de recessie heen worstelt, lijken dit soort bedrijven alsmaar te blijven groeien. Lees meer

Geschreven door Rob Spiering op 11 december 2013

YouTube-sporter

Wat maakt het leuk? Het filmpje motiveert. Aangemoedigd blijf je doorgaan, de online instructeur laat nog even weten dat ook hij het zwaar heeft. Screens tussen sessies vertellen mij dat ik trots op mezelf mag zijn. Ik ben gemotiveerd en heb nu al zin in de volgende work-out. Lees meer

Geschreven door Jan Paul Lagendijk op 19 november 2013

‘Wordt lid’

Ik moet toegeven dat ik af en toe doorsla. Op de een of andere manier zie ik altijd schrijffoutjes in menukaarten, op vrachtwagens, ja zelfs in de ondertiteling van films of series. Begrijp me niet verkeerd: ik schrijf ook echt niet alles honderd procent foutloos, en moet ook regelmatig opzoeken ‘hoe het ook alweer zat’. Maar ik ben me er wel van bewust dat een goed geschreven tekst tijd en aandacht vergt. Niet alleen qua spelling, maar ook qua structuur, stijl en inhoud. Lees meer

Geschreven door Drs. Patricia van der Beek op 30 oktober 2013