fa
De kracht van samenwerking, CROB en Zuiver Media
13 / 11 2017

Crossmedia­partners voor maximaal marketing­rendement

Hoe vertalen we de marketingdoelen van de klant naar een maximaal renderende campagne? Die vraag ligt ten grondslag aan de steeds intensievere samenwerking tussen CROB en het full service mediabureau Zuiver Media. Als partners in crossmedia gaan we voor het hoogst haalbare in on- en offline marketing.

Op crossmediagebied hebben we in Zuiver Media onze gelijke gevonden”, zegt Gerben Verwoert, crossmedia marketeer bij CROB. “Bij crossmedia gaat het erom dat je je boodschap op een herkenbare manier uit op de plekken waar je doelgroep zich bevindt, op de kanalen van de voorkeur van je potentiële klant. Een gebalanceerde mix van verschillende media werkt effectverhogend en is essentieel voor het bereiken van je doelen. Dat lukt alleen met doordachte campagnestrategieën. Daarin vullen we elkaar goed aan.”

Doordachte campagnestrategieën. Daarin vullen we elkaar goed aan.

Van creatief concept tot scherpe media-inkoop

“Wij zijn sterk in het ontwikkelen van creatieve concepten en het produceren van on- en offline middelen”, vervolgt Gerben. “We kennen de klant, zijn doelen en zijn klanten. Daar stemmen we een passende communicatiemiddelenmix op af. Zuiver Media heeft de kennis, kunde en tools in huis om daar efficiënt en effectief invulling aan te geven.” Relatiemanager Patty de Win van Zuiver Media: “Wij kopen alle denkbare media scherp in. Van print en online tot radio, tv en outdoor. Desgewenst ondersteunen we CROB ook op strategisch gebied. Wij beschikken bijvoorbeeld over cijfers, onderzoeken en benchmarks om de klant inzicht te geven in de effecten van een campagne.”

Focus ook op online

Patty vertelt verder: “Waar we ons in de beginjaren vooral op printmedia richtten, ligt nu de focus ook op online. We hebben een speciale digitale afdeling voor het opzetten, monitoren en bijsturen van online campagnes.” Gerben: “Voor grote campagnes, waarvoor continu aan de knoppen gedraaid moet worden, hebben we aan Zuiver Media dus een goede backup. Bovendien beschikt Zuiver Media over geautomatiseerde inkooptechnieken als realtime bidding en programmatic buying. Daar maken wij graag gebruik van.”

Crossmediapartners voor maximaal marketingrendement

Creativiteit en slagvaardigheid

“Tegelijkertijd kunnen wij de creativiteit en slagvaardigheid van CROB goed gebruiken”, vult Patty aan. “Bijvoorbeeld als een klant met spoed artwork nodig heeft voor een advertentie of billboard. Dit komt regelmatig voor, omdat wij via Zuiver Veilingen goedkope last-minute plaatsingen aanbieden.” Gerben: “Ik zie ook mogelijkheden voor onze expertise in websites. Die vormen vaak de spil in een online of crossmediacampagne en moeten dus tiptop in orde zijn. Daar zorgen wij graag voor.”

Meerwaarde voor de klant

De samenwerking tussen Zuiver Media en CROB kent nog diverse mogelijkheden, maar is altijd terug te voeren naar de vraag: hoe dragen we met elkaar bij aan het succes van de klant? “Een duurzame, op vertrouwen gebaseerde relatie is een belangrijke voorwaarde”,  zegt Gerben. “Tegelijkertijd moet je elkaar scherp houden. Dit betekent onder meer dat we altijd regie zullen voeren en kritisch zullen kijken naar kosten en baten.” Patty besluit: “Ons standpunt is ‘schoenmaker blijf bij je leest’. Wij investeren continu in onze expertise op mediagebied. Zo bieden we meerwaarde voor CROB en daarmee ook voor de eindklant.”

Ook maximaal rendement halen met een succesvolle campagne?

Vul je gegevens in en ik neem contact met je op!

Meer bezoekers op je website betekent meer succes?

Crossmediale communicatie: meer dan een abc’tje

Deel deze blog via: