fa
Meer bezoekers op je website betekent meer succes?
26 / 09 2016

In 7 stappen van een klik van een bezoeker naar de klik met je bezoeker

Wat is het doel van je website?

Als ik je vraag wat je wilt bereiken met je online identiteit, zal je mij misschien niet direct harde cijfers geven. Wel zal je een bepaalde mate van succes in gedachten hebben. Maar hoe definieer je dat, succes?

Meer bezoekers op je site

Gek genoeg zijn mensen vaak geneigd om succes af te meten aan het aantal bezoekers op hun site. Wat heb je daar eigenlijk aan? Moet je je voorstellen dat er bij de Hema heel de dag door mensen naar binnen gaan, een klein rondje lopen, twee schappen bekijken en dan weer naar buiten gaan. Heeft de Hema dan succes?

Voorkom teleurgestelde bezoekers

Nog een voorbeeld. Stel: de Hema drukt een folder met daarin mooie artikelen,  waarmee ze mensen naar de winkel lokken. Maar in de winkel is niks terug te vinden van wat er in de folder staat… Dan druipen klanten teleurgesteld af. Zo lang houdt die Hema het dan niet meer vol. Er zijn, gelukkig voor de Hema, genoeg mensen die juist voor de specifieke producten en diensten van de Hema de ingang weten te vinden.

Een goede basis voor een succesvolle campagne

Online werkt dat ook zo. Je kunt in een folder of krant adverteren om mensen naar je site te lokken. Je kunt ook een mooie bannercampagne voeren of adverteren op zoekmachines en social media. Dat kunnen heel doeltreffende middelen zijn als je ze in de juiste volgorde toepast.

Wat is de ervaring van je doelpubliek?

Het is belangrijk om je campagne-uitingen aan te laten sluiten bij wat je met je site voor ogen hebt. Dat geldt voor de boodschap, maar ook voor de uitstraling. Je moet je klanten tenslotte verleiden om naar je site te komen, maar het boeien en binden begint daar natuurlijk pas echt.

Pak eerst je website aan

Voor een succesvolle strategie moet je vanzelfsprekend meer doen dan een worst voorhouden.  Als je het mij vraagt wordt in de praktijk nogal eens het paard achter de wagen gespannen. Dat is wat er gebeurt als je driftig campagne voert, terwijl je site gebrekkig is. Om een effectieve campagne te voeren, moet je site eerst dik in orde zijn.

Het gaat niet om de clicks, het gaat om de klant!

Waar leg je nu het accent? Als je niemand naar je site kunt trekken, kun je net zo goed geen site hebben. Van de andere kant: als je site niet staat, kun je net zo goed geen verkeer genereren. Het gaat tenslotte niet om de clicks, het gaat om de klant!

Win-Win

Als de klant bij jou vindt wat hij zoekt, dan zal hij op den duur ook zaken met je willen doen. Dat noemen we met een duur woord ‘conversie’. De focus ligt op klanten bedienen zoals ze verdienen. Check daarom of jouw site ook staat als een huis.

In 7 vragen van een klik van een bezoeker naar de klik met je bezoeker

1.       Wat wil je uitstralen?

2.       Wat is je (unieke) boodschap?

3.       Weet je wie je doelgroep is?

4.       Hoe boei je hen met jouw verhaal?

5.       Is je site overzichtelijk en snel?

6.       Is je site geschikt voor mobiele weergave?

7.       Heb je echt alle drempels weggenomen?

Nieuwe vragen?

Jij bent de expert op je vakgebied. Kun je de vragen toch nog niet zo eenvoudig beantwoorden? Geen zorgen. Het stellen van deze vragen is makkelijker dan ze te beantwoorden. Alles begint bij het stellen van de vragen. Dat brengt een proces op gang. Meestal roepen pogingen om ze te beantwoorden, weer nieuwe vragen op. Hoe ga je bijvoorbeeld bereiken dat je van een nee, een ja maakt? Ons team van Art Directors, User Experience Experts, & Marketing Consultants helpt jou graag op weg.

Beter Rendement

Ook investeren in het fundament? Zorg dat je campagne geen kaartenhuis is, maar bouw aan een stevig fundament. Laat ons je helpen om te werken vanuit een solide basis. Dan zul je zien dat je campagnes beter gaan renderen. Daar worden we allemaal blij van. Want ook voor ons geldt: “Een tevreden klant is nog altijd de beste reclame voor je bedrijf”.

Ook benieuwd of we een klik hebben?...

Bel me gerust eens op 06-22161029. Of mail me op gerben@crob.nl

De kracht van samenwerking, CROB en Zuiver Media

Crossmediale communicatie: meer dan een abc’tje

Deel deze blog via: