CROB

Campagne Try Us

Campagne Try Us

Wij willen uitdaging!

De basis van onze ‘TRY US’ campagne ligt bij onze online specialisten. Toen zij aangaven graag uitgedaagd te worden, wisten we meteen: hier moeten we iets mee doen! Het idee voor een filmpje was geboren; de volgende stap was om dit idee groot te brengen tot een prikkelend concept.

 

In één woord ‘uitdagend’

Met de behoefte aan uitdaging als uitgangspunt werkten we het concept uit. Eerst in woord. De term ‘TRY US’ werd al snel gevonden, als directe vertaling van ‘daag ons uit’.  De letterlijke vertaling van ‘TRY US’ is ‘probeer ons uit’. En dat is precies waar het in de campagne om draait. Een gratis ROB’er voor een dag? Twee ROB’ers voor de prijs van één? De exacte invulling liet nog even op zich wachten, maar het idee was duidelijk: wij krijgen de uitdaging, de klant het voordeel!

 

‘TRY US’ in beeld

Zodra het thema bekend was, kon onze illustrator ‘aan de bak’. Op basis van onze input werkte hij een aantal illustraties uit. Van ROB’ers die met stieren vechten tot ROB’ers als ridders of zelfs muizen. De illustratie die ons het meest inspireerde? Onze online specialisten die als schermers, letterlijk verbonden aan hun schermen, om uitdaging vragen. Wij zagen de parallellen al: de schermer, een ‘highly skilled’ topsporter met een hoge mate van strategisch inzicht en discipline, als metafoor voor de vakkundige en gedreven specialisten van ROB!

 

Schrijven en schrappen

Geïnspireerd door de schetsen en gebaseerd op het thema schreven we het script voor de ‘TRY US’ film. Wat is de beste tekst/beeld verhouding? Beginnen we met een shot van het pand?  En hoe brengen we de parallel tussen de schermers en de ROB’ers scherp in beeld? Na veel schrijven en schrappen was het storyboard een feit: acht scènes waarin we laten zien waar onze specialisten voor staan en wat ze jou te bieden hebben!

 

Bij ROB op de set

De partij die wel raad wist met ons storyboard, was Visser Media & Design. Deze specialist in videoproducties vertaalde het script naar vakkundig gefilmde scenes. Ons kantoor veranderde voor één dag in een heuse filmset, waar state-of-the-art camera’s en de nieuwste GoPro onze mensen vastlegden.

 

‘TRY US’ – the movie

Begin deze maand was het zover: onze film ging in première. Niet met rode loper en afgeladen bioscoop, maar met een trots team en een ludieke campagne waar jij, als opdrachtgever, óók iets aan hebt! Nieuwsgierig? Bekijk hier ‘TRY US’ – the movie en laat je inspireren!

 

Daag ons uit en win!

‘Leuk zo’n film, maar wat is nu dat voordeel voor de klant? Wat hebben die specialisten van ROB ons te bieden?’ We horen het je al vragen. En we geven er graag antwoord op. Daag jij ons uit met een inspirerend online vraagstuk of complex online project? Dan hebben we een mooie actie voor je! Kijk op robreclame.nl/try-us

Eerder gemaakt werk voor CROB

Klant

CROB

Branche

  • Advies- en communicatiebureau

Soort werk

  • campagne
  • concept

Datum

zaterdag 14 februari 2015

Terug naar onze cases