ACW

CROB visualiseert corporate
identity en imago voor ACW

CROB visualiseert corporate identity en imago voor ACW

Toen commercieel directeur Roger van den Donker van ACW BV ons eind 2015 benaderde om geheel vrijblijvend kennis te maken, was de afspraak tussen hem en Rob Spiering snel gemaakt. Tijdens dat prettige gesprek in Hoogvliet bleek dat 2017 een heel bijzonder jubileumjaar zou gaan worden voor familiebedrijf ACW, maar ook dat er qua communicatie en vormgeving een mooie uitdaging lag.

Verbeterde positionering en boodschap

Na diverse besprekingen en brainstormsessies tussen CROB-marketeers Rita en Gerben, en de vier directieleden van ACW presenteerden we in de zomer van 2016 een strategisch actieplan met onze aanbevelingen voor de (nabije) toekomst. Het jubileumjaar wordt gebruikt voor een verbeterde positionering en boodschap, wat zich direct vertaalt in een nieuwe huisstijl. CROB vervaardigde een fris (schoon) en modern beeldmerk, en de pay-off ‘schoonmaakhelden sinds 1967’.

Nieuwe huisstijl

Om ACW de kans te geven zich beter te profileren als belangrijke speler op de ‘reinigingsmarkt’, presenteerden we allerlei voorbeelden van communicatiedragers: van auto signing en website tot advertenties in campagnestijl. We hebben de complimenten na de presentatie half december (o.a. van Roger: “Dit is wel een applaus waard!”) dankbaar aangenomen en zijn direct aan de slag gegaan. Zo kon het personeel al tijdens het kerstdiner een promotieartikel in de nieuwe huisstijl in ontvangst nemen en werd het beeldmerk intern gepresenteerd. In de tweede week van januari kregen relaties een fruitkist met een sneak preview van het design.

Facebook, auto signing en website

Tijdens dit jubileumjaar voert ACW stap voor stap de nieuwe huisstijl zelf verder in. Daarbij toont zij in het eerste kwartaal het nieuwe logo op Facebook, de signing van twee nieuwe auto’s en een verbeterde website. We wensen ACW hierbij veel succes en feliciteren hen graag als eerste met hun 50-jarig bestaan in september.

• Crossmediale strategie
• Brainstormsessies
• Analyse/Ontwikkeling en presentatie marketingplan
• Strategie/visualisatie corporate identity en imago
• Communicatiemiddelenmix (in-/extern)

Klant

ACW

Branche

  • Zakelijke en persoonlijke dienstverlening

Soort werk

  • campagne
  • communicatie
  • concept
  • corporate identity

Datum

woensdag 26 april 2017

Terug naar onze cases