CROB

De C staat voor……

De C staat voor……

Vraag van de klant:

Een bijzonder project, want dit keer waren we onze eigen klant! Al enige tijd bestond intern de behoefte om onze naam – R.O.B. Reclame Ontwerp Bureau B.V. – aan te passen naar iets dat meer de lading van onze dienstverlening dekt. De afgelopen zestien jaar zijn we uitgegroeid van ‘die creatieve jongens’ tot een full service reclamebureau in online en offline communicatie. De vraag die onszelf stelden: “Hoe geven we dit handen en voeten?”

Onze visie:

“Terug naar de basis”. Zo luidde het eerste en enige goede antwoord op onze vraag. Door andermaal stil te staan bij vragen als ‘wie zijn we’, ‘waar staan we voor’, ‘wat hebben we te bieden’ en ‘voor wie zijn we er’ kwamen we tot een marketingstrategie die ons verder bracht. Eigenlijk was er één simpel woordje nodig om ons te triggeren voor onze nieuwe naam, corporate identity en corporate imago: crossmedia. De naam CROB was dan ook snel geboren. Die ene extra letter en een subtiel ‘hapje’ uit ons logo waren precies wat we nodig hadden om ons op de gewenste manier te positioneren.

Onze oplossing:

Door de C voor onze naam te zetten, laten we zien waar we voor staan: een crossmediale totaalaanpak, die wat ons betreft dé manier is om de klant van vandaag in zijn veelzijdige behoefte te voorzien. Op 14 februari jl. lanceerden we onze naam, onder het motto ‘De C staat voor Cupido, maar voortaan ook vóór ROB!’ Deze lancering ging gepaard met een smakelijke actie voor onze klanten en relaties. Wie zijn gegevens checkte op een speciaal daarvoor ingerichte webpagina, kreeg een heerlijke reep Tony’s Chocolonely naar keuze toegestuurd. Inmiddels loopt de CROB-campagne ook op onze website, via mailings en social media.

Middelen/activiteiten:

  • Marketing / communicatie
  • Conceptontwikkeling
  • Restyle logo / huisstijl
  • Introductiecampagne
  • Online marketing / social media

Eerder gemaakt werk voor CROB

Klant

CROB

Branche

  • Zakelijke en persoonlijke dienstverlening

Soort werk

  • concept

Datum

zondag 14 februari 2016

Terug naar onze cases