Effective

Effectieve positionering

Effectieve positionering

Jaren geleden ontwikkelden we de corporate identity voor Effective Beurs & Promotiemanagement. Ook lanceerden we een portal voor de crew: de mensen die Effective inzet op beurzen en voor promoties. Eind 2014 was Effective toe aan een herpositionering. De identiteit kwam niet langer overeen met de ambities en het uitgebreide dienstenaanbod van het bureau. Aan ROB de vraag om aan die herpositionering invulling te geven.

Brand & Sales Activators
In nauwe samenwerking met Effective gingen we een intensief communicatietraject in. Terug naar de basis: wie is je doelgroep, wat heb je die doelgroep te bieden en hoe onderscheid je je als organisatie? Met deze input formuleerden we de kernwaarden en merkidentiteit. We zetten Effective in de markt als ‘Brand & Sales Activators’, dat we als statement toevoegden aan het opgefriste logo.

Kick-off campagne
De nieuwe identiteit was meteen de aanleiding voor de kick-off campagne. Met deze creatieve campagne lieten we het vernieuwde Effective aan de doelgroep zien. Zo verstuurden we verschillende mailings, met een conceptuele verwijzing naar de one page website. Ook maakten we een teaser video in filmtrailerstijl en we ontwierpen promotiemateriaal.

Partners
De herpositionering van Effective ging gepaard met een fysieke uitbreiding. Sinds 2014 heeft het bureau een vestiging in hetzelfde pand als ROB. Dit heeft onze relatie versterkt. Als Creative Lab van Effective werken we verschillende beurs-, promotie- en salesconcepten uit. Een vrijblijvende, maar nauwe samenwerking waarbij creativiteit en praktische inzetbaarheid nauw luisteren!

Resultaten

  • Heldere, krachtige merkidentiteit
  • Ultieme merkbeleving door one page webdesign
  • Bezoekers bijna vijf minuten per bezoek op de site


De rol van ROB

  • Opstellen communicatiestrategie
  • Formuleren herpositionering
  • Redesign logo en huisstijl
  • Productie online en offline middelen

Klant

Effective

Branche

  • Advies- en communicatiebureau

Soort werk

  • concept
  • corporate identity

Datum

maandag 7 juli 2014

Terug naar onze cases