Lamper & van Vliet

Lamper & Van Vliet: nieuwe
corporate identiteit en imago

Lamper & Van Vliet: nieuwe corporate identiteit en imago

Vraag van de klant:

Door organisatorische wijzigingen stond Van Vliet Mijn Makelaar van eigenaar Hans Lamper eind 2015 voor een strategisch veranderingstraject: de ontwikkeling van een nieuwe naam en een eigen corporate identiteit (gezicht) en imago (uitstraling). Aan CROB de vraag om hier van advies tot uitvoering invulling aan te geven.

Onze visie:

Uitgangspunt bij de ontwikkeling van de nieuwe naam, brandclaim en pay-off was het DNA van de makelaardij: een actieve en betrouwbare makelaar die persoonlijke service en begeleiding hoog in het vaandel heeft staan. Die betrouwbaarheid lag vooral in de gevestigde naam die Van Vliet sinds de jaren ’60 heeft opgebouwd. Die naam geheel loslaten was geen optie. Bij de brandclaim en pay-off legden we het accent op ‘wonen’ en het gevoel van thuiskomen in plaats van de verkoop van woningen.

Onze oplossing:

We stelden de naam ‘Lamper & Van Vliet’ voor, met als pay-off: ‘persoonlijk in wonen’. Dit werkten we uit in een nieuwe corporate identity, propositie en elevator pitch. De elementen ‘persoonlijk’ en ‘huiselijk’ vormen de basis voor het corporate imago, waarvoor we het creatief concept ‘Brengt u graag thuis’ ontwikkelden. Kenmerkend voor dit concept is een huiselijke beeldtaal, waarvoor klanten en makelaars van Lamper & Van Vliet gefotografeerd zijn. Verder kozen we voor een modern, strak lettertype in de huisstijlkleuren (paars en warmgeel) en basiskleur wit. Voor de branding van Lamper & Van Vliet stelden we een communicatiemiddelenmix voor. De realisatie hiervan nemen 

Middelen/activiteiten:

  • corporate identity
  • corporate imago
  • huisstijldrukwerk
  • corporate brochure
  • signing
  • outdoor media
  • advertentie
  • autobelettering

 

Klant

Lamper & van Vliet

Branche

  • Vastgoed

Soort werk

  • corporate identity
  • drukwerk
  • signing

Datum

dinsdag 1 maart 2016

Terug naar onze cases