JPG inrichters

Meer bezoekers, meer klanten

Meer bezoekers, meer klanten

JPG Inrichters verzorgt de inrichting van woonhuizen en bedrijfspanden. Sinds oktober 2013 zijn zij  gevestigd op bedrijventerrein CAPELLE XS in Capelle aan den IJssel, waar zij over een sfeervolle showroom beschikken. In die showroom kunnen klanten het ruime assortiment écht voelen en beoordelen, waardoor woninginrichting ineens een beleving wordt. Voor JPG Inrichters is het dus heel belangrijk dat klanten hen weten te vinden. Hun vraag aan ROB was dan ook: ‘Hoe genereren we meer bezoekers naar onze showroom?’

Om tot een effectieve campagne te komen met meetbare resultaten, adviseerden we een online marketing campagne met als doel: zo veel mogelijk bezoekers naar de site leiden. Om voldoende zoekvolume te behalen, zetten we in op een PVC vloeren aanbieding: wie op PVC-vloeren zocht, kreeg de aanbieding van JPG Inrichters in de zoekresultaten. Bovendien herinnerden we eerdere bezoekers van de site aan de aanbieding met een remarketing campagne. Bij een remarketing campagne zijn banners te zien op sites waar de doelgroep zich bevindt.

Conversieoptimalisatie

Meer bezoekers naar je website leiden is een eerste stap. De volgende stap is: hoe krijgen we deze bezoekers achter hun computer vandaan, naar de showroom? Dit deden we door de landingspagina, de webpagina waar je terecht komt na het klikken op een banner of zoekresultaat, te voorzien van een kortingscoupon. Deze coupon kon je downloaden en vervolgens verzilveren in de showroom.

De campagne werd ingezet in een straal rondom Capelle aan den IJssel. Het budget werd zo ingesteld dat geen enkele zoekopdracht gemist werd. JPG Inrichters was dus altijd zichtbaar. En dat betaalde zich uit! Gemiddeld 1.200 bezoekers per maand vonden de website. Iets meer dan 2,4% van hen vulde het contactformulier in voor meer informatie (conversie). Evenveel bezoekers downloadden de kortingscoupon. Uiteindelijk leidde de campagne tot vijf nieuwe klanten per week in de showroom.

Resultaat

  • Gemiddeld 1.500 bezoekers per maand
  • Conversiepercentage 2.4%
  • 5 nieuwe klanten per week in de showroom
  • 60 coupon downloads per maand

De rol van ROB

  • Advies online marketing campagne
  • Zoekwoorden onderzoek en opstellen Google AdWords account
  • Instellen Display Remarketing
  • Rapportage, optimalisatie en evaluatie van de campagne

Klant

JPG inrichters

Branche

  • Detailhandel

Soort werk

  • online adverteren
  • online marketing

Datum

woensdag 5 november 2014

Terug naar onze cases