PostNL

PostNL lanceert platform
Flora@Home met CROB

PostNL lanceert platform Flora@Home met CROB

In opdracht van PostNL heeft CROB het platform Flora@Home ontwikkeld. Een e-commerce platform dat webwinkeliers de kans biedt hun winkelaanbod te verrijken met dagverse bloemen, planten en aanverwante artikelen. Denk bijvoorbeeld aan een online interieurwinkel, die sierlijke planten aanbiedt bij exclusieve vazen. Of een webshop in cadeauartikelen, die roze orchideeën toevoegt aan het assortiment kraamcadeaus.

EEN LAAGDREMPELIG B2B E-COMMERCE PLATFORM

Het platform biedt veel voordelen voor e-commerce partijen: 

  • Geen grote investeringen.
  • Meer service richting de klant, meer keuzeaanbod.
  • De mogelijkheid om extra omzet te genereren.
  • Eigen marge bepalen.
  • Geen voorraadrisico.
  • Geen handling of distributiewerkzaamheden.
  • Geen voorraadadministratie bijhouden.

 

API-KOPPELING VOOR INTEGRATIE VAN HET ASSORTIMENT

Om gebruik te maken van het platform kunnen webshophouders zich aanmelden en direct gemakkelijk producten toevoegen aan hun assortiment. Via de API (Application programming interface) kunnen zij het assortiment van Flora@Home ontsluiten in de eigen webshop. Het oorspronkelijke winkelaanbod en het toegevoegde assortiment vloeien zo naadloos in elkaar over. Voor de implementatie is uitgebreide documentatie beschikbaar en op verzoek wordt er technische ondersteuning geboden.

INNOVATIE OP ONLINE GEBIED

Deze innovatie van Flora@Home is bijzonder omdat niet alleen de grote e-commerce partijen hun assortiment kunnen uitbreiden. Ook middelgrote en kleinere webwinkels kunnen van het aanbod van Flora@Home gebruikmaken en hun assortiment uitbreiden met dagvers aanbod!

ORDER MANAGEMENT SYSTEEM VOOR MOEITELOZE AFHANDELING

Wordt in de webshop een bestelling gedaan met daarin producten van Flora@Home? Dan wordt dat gedeelte van de bestelling op de achtergrond ontkoppeld. Flora@Home handelt de bestelling af volgens het dropshipping principe. De planten en bloemen gaan dus direct van de kweker naar de eindklant.

EEN GROEIEND PLATFORM MET UITGEBREIDE BEHEERMODULE

Naast het platform ontwikkelde CROB een contentmanagementsysteem voor PostNL. Hiermee voeren de medewerkers van PostNL gemakkelijk aanpassingen door op het platform.

DE SCRUM WERKWIJZE VAN CROB

Het platform is ontwikkeld volgens de SCRUM methode. Tijdens het ontwikkelproces werkten CROB én PostNL zeer intensief samen in zogenaamde sprints. In een korte doorlooptijd worden zo steeds concrete onderdelen (user stories) ontwikkeld, bijgestuurd en opgeleverd. Een werkwijze die ervoor zorgt dat iedereen efficiënt (lean) en flexibel (agile) werkt.

Wil je meer weten over Flora@Home of ben je benieuwd naar onze projecten?

Ja, ik wil graag meer weten over deze case

Klant

PostNL

Branche

  • Zakelijke en persoonlijke dienstverlening

Soort werk

  • campagne
  • communicatie
  • ontwerp
  • Website

Datum

dinsdag 22 augustus 2017

Terug naar onze cases