OZHW

Zoek ’t uit op De
Leeronderneming!

Zoek ’t uit op De Leeronderneming!

Vraag van de klant:

In augustus 2016 gaat, op initiatief van enkele Ridderkerkse openbare basisscholen en het Gemini College, De Leeronderneming van start. Dit is een nieuw onderwijsconcept voor leerlingen van 10 tot 14 jaar, waarbij leren door doen centraal staat. CROB was betrokken bij het communicatietraject om De Leeronderneming onder de aandacht te krijgen en om voldoende inschrijvingen te genereren.

Onze visie:

We pakten de communicatie rondom De Leeronderneming in meerdere fasen aan. Doel van de eerste fase was het creëren van reuring rond De Leeronderneming en het wekken van de interesse van leerlingen, ouders en leerkrachten. Die interesse moest in de fase daarna, tijdens bijeenkomsten op de scholen, omgezet worden in enthousiasme en uiteindelijk inschrijvingen.

Onze oplossing:

Binnen de financiële en tijdskaders kozen we voor een crossmediale aanpak, waarin een website, brieven, persberichten, posters en kaarten elkaar ondersteunden in het enthousiasmeren van de doelgroepen. Qua concept sloten we aan op de kerngedachte van De Leeronderneming, vertaald naar de belevingswereld van de leerlingen. Onder de noemer ‘zoek ’t uit op De Leeronderneming’ en met vragen als ‘Dat slootwater vies is, weet iedereen. Maar weet jij hoe je er drinkwater van maakt?’ prikkelden we de nieuwgierigheid. En met succes. Met trots kunnen we zeggen dat de campagne mede heeft bijgedragen aan een succesvolle introductie, met als gevolg dat in augustus de eerste klas van De Leeronderneming van start gaat!

Middelen/activiteiten:

  • Communicatiestrategie
  • Conceptontwikkeling
  • Website
  • Posters/kaarten/brieven
  • Free publicity

Eerder gemaakt werk voor OZHW

Klant

OZHW

Branche

  • Onderwijs

Soort werk

  • communicatie
  • concept
  • drukwerk
  • Website

Datum

maandag 15 februari 2016

Terug naar onze cases